HEZKUNTZAZ MUNDUA ALDATU

2009-11-27

Taula

Autore nagusiak

Ideia nagusiak

helburu konkretuak

Autoritatearen papera

Tolstoi

- Zibilizazioa garapen espirituala oztopatzen du
- Ikasleen natura moderatzeko edozein tresna, naturaren kontrakoa
- Haurren askatasuna azkenengo ondoioetara onartu;

- Eskolari funtzio instruitzailea, ez hezitzailea
- Eskola popularra eta irekia
- Ez koertzitiboa
- Giza naturaren errespetuan oinarrituta

- Irakasleari autoritatea kendu
- Ikaslearen lagunkidea izatea
- Etengabeko heziketa jaso behar

Bakunin

- Hezkuntza iraultzaren printzipioetan oinarritu behar
- Erabateko askatasunaren kontra
- Hezkuntza beharrezkoa emantzipazio sozial eta politikorako

- Adiestramendua gainditu behar, instrukziora pasatzeko
- Continiumean oinarritutako metodo pedagogikoa ;autoritatetik autoridade ezarako ibilbidea

- Haurrak autoridade printzipio batetik abiatuta hezitu, inteligentzia garau gabe daukatelako
- Gutxituz joango da heziketa aurrera doan ahala
- Autoridadearen funtzioa: haurra askatasun osorako prestatu

Ferrer i Guardia

- Hezkuntza arazo politikoa da
- Haurrak ekonomiak sortarazten dituen desoreka sozialak, erlijioen faltsutasuna zientziaren aurrean eta abertzaletasuna eta militarismoaren errorea ikusi beharko ditu

- Hezkuntza zientzia positiboetan oinarritzekobeharra
- Natura haurran aske operatzean datza, iraultza sozialarekin konprometitutako gizakiak izango dituela
- Sexu eta klaseen koedukazioa

Autoridadearen figura existitu behar da, baina haurra prozesu hezitzailearen zentruan dago
- Zigor eta sarien sistema eskola honetati kanpo geratzen da

No hay comentarios:

Publicar un comentario