Tolstoi | - Zibilizazioa garapen espirituala oztopatzen du - Ikasleen natura moderatzeko edozein tresna, naturaren kontrakoa - Haurren askatasuna azkenengo ondoioetara onartu; | - Eskolari funtzio instruitzailea, ez hezitzailea - Eskola popularra eta irekia - Ez koertzitiboa - Giza naturaren errespetuan oinarrituta | - Irakasleari autoritatea kendu - Ikaslearen lagunkidea izatea - Etengabeko heziketa jaso behar
|
Bakunin | - Hezkuntza iraultzaren printzipioetan oinarritu behar - Erabateko askatasunaren kontra - Hezkuntza beharrezkoa emantzipazio sozial eta politikorako | - Adiestramendua gainditu behar, instrukziora pasatzeko - Continiumean oinarritutako metodo pedagogikoa ;autoritatetik autoridade ezarako ibilbidea | - Haurrak autoridade printzipio batetik abiatuta hezitu, inteligentzia garau gabe daukatelako - Gutxituz joango da heziketa aurrera doan ahala - Autoridadearen funtzioa: haurra askatasun osorako prestatu
|
Ferrer i Guardia | - Hezkuntza arazo politikoa da - Haurrak ekonomiak sortarazten dituen desoreka sozialak, erlijioen faltsutasuna zientziaren aurrean eta abertzaletasuna eta militarismoaren errorea ikusi beharko ditu | - Hezkuntza zientzia positiboetan oinarritzekobeharra - Natura haurran aske operatzean datza, iraultza sozialarekin konprometitutako gizakiak izango dituela - Sexu eta klaseen koedukazioa | Autoridadearen figura existitu behar da, baina haurra prozesu hezitzailearen zentruan dago - Zigor eta sarien sistema eskola honetati kanpo geratzen da |
No hay comentarios:
Publicar un comentario